Thursday 7 February 2013

shahzaro just uploaded a video

shahzaro has uploaded Ust Azhar Idrus- Jamak Qasar ; 3 Hari / Imam Tamam.
Ust Azhar Idrus- Jamak Qasar ; 3 Hari / Imam Tamam
[Rahmat & Kasih Allah] .
Tamam (Sempurna) .
.
.
***
..salam ustaz, solat jamak. solat yg ke-2 dlm jamak mesti diteruskn tanpa diselangi perbuatan yg lain, adakah 'ter'cakap itu termasuk dlm kategori 'perbuatan yg lain' itu.

-Ustaz Azhar Idrus ( Original ) wsalam.. bercakap sedikit walaupun dgn sengaja adalah dimaafkan, bolih teruskan solat yg ke dua

~
..Salam ustaz, keistimewaan jamak & qasar akn berakhir bila kita sudah pulang ke tempat bermukim. jika sepanjang perjalanan td kita d atas keretapi/kpl terbang & tlh masuknya waktu solat maghrib & isya apa solat yg harus ditunaikan di rmh, adakah qada?

-Ustaz Azhar Idrus ( Original ) wsalam.. jika x sempat tunaikan solat lalu sudah sampai ke rumah, solat yg akan ditunaikan itu menjadi qadha jika sudah habis waktunya..

~
..Assalamualaikum,solat qasar dan jamak dilakukan dalam perjalan or setelah smpai kedestinasi yang dituju?sekiranya waktu solat telah masuk..

-Ustaz Azhar Idrus ( Original ) wsalam.. bolih lakukan dalam perjalanan...
You were sent this email because you chose to receive updates about new videos uploaded by shahzaro. If you don't want these updates anymore, you can change your preferences by visiting My Subscriptions.
©2012 YouTube, LLC 901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066

No comments:

Post a Comment